Dobrý deň,

Napadlo ma ešte, že sa vás spýtam či je vidieť veľký rozdiel v laku od Cotril a napríklad nejakom klasickom napríklad Nivea lak na vlasy. Nikdy som zatiaľ ešte nemal možnosť používať Cotril lak, preto sa pýtam či sú tieto produkty aj za tú cenu inde oproti klasickému laku alebo aj tužidla. Napríklad ten Cotril Glue (lepidlo na vlasy) je podľa môjho názoru diametrálne silnejší a lepší ako všetky klasické Taft a pod gély ktoré sa označujú aj strong. Preto sa pýtam aj na ten názor či Cotril je aj do budúcnosti vhodná značka a je naozaj vyššie od ostatných.

Ďakujem Matúš

Dobrý den,

dilema, zda nakoupit dražší produkt vlasové kosmetiky před levnějším je velmi časté a samozřejmě logické. V současně době přeplněného trhu, a to se týká nejen vlasové kosmetiky, již zlaté pravidlo „co je drahé, to je kvalitní“ bohužel nemusí vždy platit.

V následujícím textu si dovolím zvolit pojmy „komerční“ a „profesionální“. Vím, že tato terminologie není úplně správná, ovšem pro zjednodušení problematiky bude postačující. Pojmem komerční mám na mysli klasické v drogériích dostupné produkty, pojem profesionální pak ty méně známé, většinou hůře dostupné produkty určené pro kadeřnice.

Pokud bych Vám tvrdil, že všechny produkty značky Nivea, Schwarzkopf, Loreal…apod. jsou špatné, nekvalitní, neúčinné, tak bych lhal, a to doopravdy nechci. Nivea a další typy zejména komerčních značek samozřejmě splní svůj účel a některé řady výrobků se jim doopravdy povedly, nicméně proč tyto značky nechceme na našem e-shopu nabízet?

Problém je v tom, že životní cyklus produktů těchto značek je velmi krátký. Životním cyklem se myslí všechny vývojové fáze produktu, a to od nápadu přes výrobní proces až po ukončení prodeje. Komerční značky například nabídnou šampón s arganovým olejem, vytvoří rozsáhlou mediální kampaň, ovšem cca za půl roku již po šampónu není ani vidu ani slechu. Velmi slabou stránkou těchto značek je i to, že produkt neměl možnost se vyvíjet. Tento nový produkt může mít velmi dobrý potenciál a stát se velmi žádaným, ovšem to potřebuje investice do inovací, zlepšování a ladění složení a výrobních procesů. Bohužel spíše než by komerční značky investovaly do vylepšování stávajících produktů, raději výrobu ukončí a nabídnou opět nový produkt. Nemůžeme jim to mít ovšem za zlé, protože komerční trh pravidlo krátkého životního cyklu přímo vyžaduje, v opačném případě by komerční značka na trhu příliš dlouho nepřežila.

Naopak, síla profesionálních vlasových značek spočívá v tom, že pouze vývoj produktu je mnohonásobě delší, než celý životní cyklus komerčního produktu. Uvedu příklad. Již asi dva roky společnost Cotril připravuje novou, čistě přírodní řadu produktů. Za dva roky uvedou na trh komerční značky další 4 typy nových výrobkových řad. Proč to Cotrilu tak dlouho trvá? Společnost Cotril si totiž suroviny na tuto novou přírodní řadu pěstuje sama na svých vlastních polích. Samozřejmě, že toto samo-pěstitelství je daleko násobně dražší, než kdyby suroviny nakupovali od externích firem. Ovšem Cotril chce mít plně pod kontrolou kvalitu všech součástí výrobního procesu.

Dalším argumentem, proč je lepší profesionální značka před komerční, je i samotné složení produktu. Můžete mi namítnout, že jste si koupil klasický šampón v drogérii za zlomek ceny našeho šampónu a výčet položek ve složení je naprosto identický. Problém je ovšem v tom, že nejdůležitější součástí složení výrobků je procentuální zastoupení jednotlivých složek, a to se již z obalu výrobku nedozvíme, protože je to součástí tajných receptur a obchodního tajemství. A nejedná se pouze o zastoupení aktivních blahodárných látek jako je například arganový olej, olivový olej, extrakty aloe, keratin…apod., ale důležití jsou také tzv. agenti, kteří zapříčiní, že se aktivní látka do vlasů skutečně dostane. Mnoho našich zákazníků si totiž myslí, že čím více blahodárných látek šampón obsahuje, tím je lepší. To je ovšem omyl. Našim zákazníkům vysvětlujeme, že pokud by si v Maroku koupili čistý arganový olej a nalévali by si jej na vlasy, spíše než výživy by vlasy získaly na mastném a zplihlém vzhledu. Proč? Arganový olej samozřejmě obsahuje vitamíny, které posilují vlasovou strukturu, ovšem sám o sobě se do hloubky vlasové struktury nedostane. Vlasy je zapotřebí nejdříve otevřít, následně do nich dostat arganový olej, a nakonec je opět uzavřít. A tyto tři kroky jsou až alchymií a vyžadují neustálé testování v laboratořích. A toto testování zabere spoustu času, určitě více než půl roku.

Odpověď na Váš dotaz jsem si dovoliv sepsat obecně, ne konkrétně na sytlingové produkty. Ale princip, který jsem popsal výše je totožný u všech typů produktů vlasové kosmetiky, ať se jedná o lak, šampón nebo olejíček.

Doufám, že jsem Vám alespoň částečně pomohl objasnit problematiku klasických a profesionálních značek vlasové kosmetiky. Jedná se o velmi komplikované téma, které bychom mohli rozebírat hodiny a hodiny. Pokud by Vás zajímaly další podrobnosti a detaily, určitě napište.


Nenašli jste zde řešení svého problému? Trápí Vás dlouhodobě lupy, mastné vlasy či vypadávání vlasů? Nevíte si rady s výběrem správní vlasové kosmetiky pro Vaše vlasy? Neváhejte se obrátit náš tým profesionálů. Jsme tady pro Vás.

O autorovi

Akademie INHAIR je originální a exkluzivní portál zaměřený především, nikoliv pouze, na vlasy, vlasovou péči a vlasovou kosmetiku. Na českém trhu se jedná o originální projekt, který každý den přináší novinky ze světa profesionálních kadeřníků, stylistů, kosmetiky. Akademie INHAIR je určena nejen odborníkům a vyučených kadeřníkům, ale také laické veřejnosti. Redakční tým sleduje a přináší reportáže a zprávy z aktuálního dění, seminářů a školení kadeřníků a výrobců vlasové kosmetiky. Díky Akademii INHAIR budete mít stále v přehledu nejdůležitější události v oblasti vlasové péče. Díky vyčerpávajícím přehledům a spolupráci s technology nadnárodních výrobců profesionální vlasové kosmetiky jsme tak jediným a bezkonkurenčním vlasovým portálem v Česku i na Slovensku.

Přidej komentář

Váš e-mail nebude zveřejněn.