Některé vitamíny podporují lesk, vitalitu, sílu a opětovný růst vlasů. Které z nich jsou ovšem nejúčinnější? V následujícím článku si popíše, které vitamíny jsou pro vlasy optimální, jaké jíst potraviny a které produkty s obsahem vitamínů můžeme zákazníkům nabídnout.

Vlasy stejně jako některé části našeho těla potřebují pro správný růst, vývoj a regeneraci vitamíny a minerály. Bez adekvátní výživy a podpůrných prostředků budou vaše vlasy pouze stěží krásné, plné síly a zdravé. I samotná změna stravy a životního stylu jsou důležité aspekty pro bujnou a oslňující hřívu. Každá razantní změna stravovacích návyků a užívání doplňků stravy by měla být konzultována s praktickým lékařem.

Vitamin E

Vitamín E je antioxidant s blahodárnými účinky k regeneraci a stimulaci vlasové pokožky. Chrání buňky proti stárnutí. Vitamín E podporuje krevní oběh na pokožce hlavy, což vede k podpoře růstu vlasů a eliminaci vypadávání. Tento vitamín řada odborníků považuje za nejdůležitější v oblasti kvalitní péče o vlasy. Vitamín E můžeme najít ve slunečnicovém, olivovém nebo kukuřičném oleji. Dále je obsažen v mandlích, sóji nebo oříškách. V mase se tento vitamín vyskytuje pouze v malém množství.

Biotin

Biotin je B komplex vitamínů (B7). Příliš nízká hladina Biotinu zpomaluje růst vlasů a vede k řidnutí vlasů. Biotin pomáhá předcházet šedivění. Nízká hladina biotinu v těle je ovšem vzácností, protože obecně jej produkují střevní bakterie. Biotin je obsažen v syrových vaječných žloutkách. Při mísení žloutků s bílkem ovšem dochází ke snížené účinnosti biotu. Biotin se také nachází v játře a v arašídech. Je zaznamenáno, že úbytkem biotinu trpí ženy v těhotenství, sportovci  a starší osoby. Při úbytku biotinu je obecně doporučována konzumace syrových žloutků. Vaječné bílky ovšem razantně vedou k úbytku biotinu v těle, což může vést ke značným zdravotním komplikacím, včetně vypadávání vlasů (alopecie).

Vitamín B6

Tento vitamín redukuje vypadávání vlasů. Vitamín B6 také zvyšuje produkci melaninu, což je látka, která dodává vlasům barvu. Tento vitamín pomáhá při tvorbě hemu, molekuly přinášející vlasům a tělu kyslík. Vitamín B6 je obsažen zejména v bílkovinných potravinách jako jsou ryby, játra, drůbež, vejce nebo kvasnice. Dostatek vitamínu B6 je také v bramborách, ořechách, sojových bobech, luštěninách nebo v listovém salátě.

Inositol

Inositol je látka nalezená v membránách buněk. Udržuje vlasovou folikulu zdravou, což podporuje růst zdravých vlasů. Inositol je zejména obsažen v ovoci, konkrétně v melounu nebo pomerančích. Doporučuje se užívání lecitinu. Bylo vědecky ověřeno, že inositol je vhodný v případě léčby psychiatrických poruch, poruch s krevním tlakem nebo při problémech s vypadáváním vlasů.

Vitamín A

Vitamín A pomáhá pokožce hlavy produkovat v přiměřené míře kožní maz. Kožní maz je světle žlutá tekutina produkována v lidském těle za účelem udržovat pokožku hydratovanou. Maz vlasové pokožky udržuje vlasy  a vlasovou pokožku hydratované. Důležité je ovšem nalézt přiměřenou míru hladiny mazu. Příliš málo mazu způsobuje vlasy suché, příliš hodně naopak vede k mastným vlasům. Vitamín A je obsažen v mnoha potravinách, největší zastoupení je v játrech (kuřecí, rybí, hovězí, vepřové), mrkvi, brokolici nebo v bramborech.

O autorovi

Akademie INHAIR je originální a exkluzivní portál zaměřený především, nikoliv pouze, na vlasy, vlasovou péči a vlasovou kosmetiku. Na českém trhu se jedná o originální projekt, který každý den přináší novinky ze světa profesionálních kadeřníků, stylistů, kosmetiky. Akademie INHAIR je určena nejen odborníkům a vyučených kadeřníkům, ale také laické veřejnosti. Redakční tým sleduje a přináší reportáže a zprávy z aktuálního dění, seminářů a školení kadeřníků a výrobců vlasové kosmetiky. Díky Akademii INHAIR budete mít stále v přehledu nejdůležitější události v oblasti vlasové péče. Díky vyčerpávajícím přehledům a spolupráci s technology nadnárodních výrobců profesionální vlasové kosmetiky jsme tak jediným a bezkonkurenčním vlasovým portálem v Česku i na Slovensku.

Přidej komentář

Váš e-mail nebude zveřejněn.